FIRE-UP

In Uncategorized @trby Berkay KaniLeave a Comment

Fire up programı, Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Merkezi,İtü Ginova ve İmece gibi üç büyük kurumun biraraya gelmesiyle oluşturulmuş bir programdır.Programda asıl amaç kampüslerde değişim öncüleri yaratmaya çalışmaktır.İtü ve Boğaziçi öğrecilerinin bir takım olarak çalışıp sorunlara design thinking yöntemi ile çözüm araması amaçlanmıştır.Bu programa 500 ‘ü aşkın katılımcı başvurmuştur ne yazık ki sadece 100’e yakın öğrenci davet edilmiştir. Girişimciliğin asılında ne olduğu,bu programla neler amaçlandığı ve katılımcılardan neler beklendiği üzerine bir konuşmayla Fire Up programına başlangıç yapıldı.Ben ve takım arkadaşlarım bu süreç için çok heyecanlıydık.Program bir hafta Boğaziçi Üniversitesi’nde bir hafta İtü Ayazağı Kampüsü’nde gerçekleştirildi.Bu süreçte öğrencilere ilk olarak bireysel görevler verildi.İlerleyen haftalarda İtü ve Boğaziçi öğrencilerinden oluşan karma takımlar çalışmaya başladılar. Öğrencilerin konfor alanından çıkması ,yeni arkadaşlarla ve yeni ortamlarda çalışabilmesi bizim için önemliydi.Ancak Koronavirüs yüzünden programımız online olarak ilerlemek zorunda kaldı.Bu süreçte öğrencilerden online dersleri takip etmelerini ve 15 Nisanda sunum yapmalarını istedik.Ben böyle bir sürece dahil olduğum için çok heyecanlı ve mutluyum.Fire up programının bu sene ilkini gerçekleştiriyoruz.Umuyoruz ki bu gelenek her sene daha da güzel ve büyük şekilde gerçekleşecek. Ben bu program ile ilğili katılımcılarımızın da düşüncelerine ve geri bildirimlerine yer vermek istedim.Farklı okul ,departman ve sınıftan öğrencilerin biraraya gelip,bir proje ortaya çıkarmaları bizim için önemliydi.Bakalım onlar bu program hakkında neler düşünüyorlar:)

Ben Furkan Emre. Fire Up programının ismini ilk duyduğumda, ismi sebebiyle ilgimi çekmeyi başarmıştı. İsminin anlamından anlayacağımız üzere bir şeyleri harekete geçirmeyi, içimizdeki ateşi fitillemeyi amaçladığını anlamıştım. İTÜ Ginova ve Boğaziçi Girişimcilik Merkezinin beraber yürüttüğü bu projede genç girişimcilere bir yol gösterilmek amaçlanmış. Oğuzhan ve Zeynep hocalarımızın etkili organizatörlüğüyle eğitim gayet başarılı bir şekilde ilerliyor. Eğitimde model olarak Design Thinking modeli alınmış, ve bu modeli gayet etkili bir şekilde interaktif olarak öğreniyoruz. Bu projenin bir meyvesi olarak amaçlanan birleşmiş milletlerin 17 sürdürülebilir kalkınma amaçlarından en az birine bir çözüm sunması öngörülen bir projeyle okul kampüslerimize faydalı bir dokunuş yapılmak amaçlanıyor. Derslerde anlatılan konular ve dersler dışında verilen sorumluluklar hep kendimizi geliştirmemiz yönünde özenle seçilmişler. Fire Up Programı koronadan dolayı hızını kesmeyip online üzerinden hala devam etmekte, bu da programın ne kadar ciddi ve iddialı olduğunu bize gösteriyor. (FURKAN EMRE ŞAHİN-İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ 2.SINIF)

Değişim Öncüleri Programını çok yararlı buldum. Bendeki etkisini genel olarak özetlemek gerekirse durumlara farklı bakış açısıyla yaklaşmama yardımcı oldu. Programdan sonra bilinçli bir şekilde sorunlara daha çözüm odaklı yaklaşmaya başladım. Programın ilk haftasında girişimciliğin ne olduğuyla ve bu alanda neler yapıldığı ile ilgilendik. Önceden, girişimcilik için ortaya atılan fikrin önemli olduğunu düşünüyordum ancak seminerden sonra fikirle beraber takımın da çok önemli olduğunu farkettim. Diğer bir ifadeyle, sadece ortaya bir ürün çıkarmaktansa ne için bir ürün çıkardığımız önemli. Yani aslında girişimci ruhlu olmak ortaya bir ürün çıkarmaya değil de bir soruna çözüm bulmayı amaçlamayı gerektiriyor. Değişim öncüsü olmak için istikrarın ve yeniliğe açık olmanın önemli bir yere sahip olduğunu sürece dahil olunca daha iyi anladım. Programda İtülü ve Boğaziçili öğrencilerin bir arada olması farklı bir atmosferi solumama yardımcı oldu. Hatta takımlar oluşturulurken her bölümden ve her sınıf düzeyinden öğrencilerin olması çeşitliliği arttırdı. Bu sayede farklı okuldan farklı sınıftan ve farklı bölümden olan takım arkadaşlarına sahip oldum. Süreç boyunca verilen reddedilme ödevleri konfor alanımızın dışına çıkıp harekete geçmemize yardımcı oldu. Harmonious olarak iyi bir takım olduk. Takımdaki herkes birbirine yardım etmeye çalışıyor ve grupça hızlı kararlar alabiliyoruz. Program süresince takımımla sürekli iletişim halinde olduk ve fikir alışverişi yaptık. Ortaya bir proje çıkarabilmek için her iki üniversitede de mülakat yapıp öğrencilerle yakından konuşma fırsatı bulduk. İlk ağızdan sorunları dinledik. Bu sayede üniversitelerde yaşanan sorunlarlar hakkında farkındalık geliştirdik. Takımımla beraber bu sorunları çözebilmek için hep beraber çalıştık. Hepimizin sürece tamamen katılması beni ortaya proje çıkarmak için ciddi bir şekilde motive etti böylece ortaya sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda proje çıkarmamızı kolaylaştırdı. (YAĞMUR ÖZTÜRK-ULUSLARARASI TİCARET 2.SINIF)

Leave a Comment